czwartek, 14 maja 2015

Pierogi z młodą kapustą i pieczarkami.

Lubię robić pierogi. Jeszcze bardziej lubię je jeść, ale robienie też sprawia mi sporo przyjemności. Co prawda kuchnia wygląda wtedy jak po przejściu bomby, a mąka jest wszędzie (łącznie z psem pałętającym się pod nogami). Nie wiem czy tylko ja mam problem z organizacją podczas gotowania czegokolwiek, a zwłaszcza pierogów?

Pierogi z białą kapustą robiłam i jadłam po raz pierwszy. W domu rodzinnym jadało się raczej te z kiszoną i grzybami, dlatego były to dla mnie zupełnie nieznane wody. Myślę, że sobie poradziłam. Ba! Nie chcę się chwalić, ale wyszły przepyszne - mięciutkie, lekkie, nieco maślane. Niebo w gębie.



Składniki (50 sztuk):

 Ciasto:

- 300 g mąki pszennej
- 350 g mąki pełnoziarnistej
- 500 ml mleka
- łyżeczka soli

Farsz:

- średniej wielkości młoda kapusta
- 10 dużych pieczarek
- 2 łyżki masła
- łyżeczka mąki
- sól, pieprz

Mąkę przesiewamy, mieszamy razem, dodajemy sól. Mleko zagotowujemy, lekko studzimy (do ok. 80 stopni), wlewamy do mąki i zagniatamy ciasto. Wałkujemy i wycinamy spore koła.

Kapustę szatkujemy drobno, wrzucamy do dużego garnka, dodajemy łyżkę masła i odrobinę wody. Gotujemy pod przykryciem uważając, aby woda nie wyparowała całkowicie. Pieczarki obieramy, myjemy i kroimy na drobne kawałeczki. Solimy, pieprzymy i dusimy pod przykryciem. Dodajemy do miękkiej już kapusty. Całość przyprawiamy. w garnuszku rozpuszczamy łyżkę masła. dodajemy łyżeczkę mąki, mieszamy dokładnie do uzyskania jednolitej konsystencji, wlewamy do kapusty, mieszamy i gotujemy jeszcze chwilę. Jeśli nasz farsz jest zbyt wodnisty wtedy gotujemy dłużej by woda odparowała.

Na kółka z ciasta nakładamy sporą ilość farszu i lepimy pierogi. Gotujemy we wrzącej, osolonej wodzie. Pierogi można odsmażać, smakują jeszcze lepiej

6 komentarzy:

  1. O....a to Ci nowość. Z młodą kapustką nigdy nie jadłam i nie robiłam. Ładnie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pierożki :) Nadzienie jest obłędne, oj zjadłabym takie na obiadek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też się dziś zajadałam młodą kapustką, pierożki z nią muszą być pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierożki, oj uwielbiam :-) fajny pomysł z tym nadzieniem :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzisiaj jadłam podobne pierożki, pychotka! I pięknie się prezentują na zdjęciu!

    OdpowiedzUsuń