sobota, 25 kwietnia 2015

Ryżowe placuszki ze szpinakiem, papryką i pieczarkami.

W końcu mamy ciepełko! Dwadzieścia pięć stopni w cieniu to więcej niż można oczekiwać pod koniec kwietnia. Niech już tak zostanie! Nie oglądam pogody, bo nie chcę się zdołować. A nuż coś się popsuje i spadnie śnieg?
A dziś obiad zjadłam na zewnątrz. Niestety nie mam domu z ogrodem, a tylko mieszkanko w centrum miasta, więc muszę kombinować. Urządziłam sobie dość przytulnie balkon (na szczęście jest duży w porównaniu z mieszkaniem ;) i teraz mogę jeść i podziwiać widoki.
A na wiosenny obiad proponuję wam placuszki ryżowe. Robiłam je po raz pierwszy, obawiałam się o konsystencję ciasta, ale na szczęście wszystko wyło wspaniale.



Składniki (około 15 sztuk):

- 150 g ryżu
- 150 g świeżego szpinaku
- 2 ząbki czosnku
- 1/2 czerwonej papryki
- 5 sporych pieczarek
- 3 kopiaste łyżki mąki pełnoziaristej
- oliwa lub olej do smażenia
- sól, pieprz, oregano

Ryż gotujemy i studzimy. Można go nieco bardziej rozgotować, bo im bardziej kleisty, tym lepszy. Szpinak myjemy i dusimy na patelni z odrobiną wody i pod przykryciem. następnie przekładamy do miski, wrzucamy czosnek i blendujemy. Pieczarki obieramy i kroimy w kosteczkę. Podobnie robimy z papryką. Razem podsmażamy je na patelni na odrobinie oliwy pod przykryciem. Następnie mieszamy je ze szpinakiem i ryżem. Dodajemy mąkę i przyprawy. Jeśli masa jest zbyt wodnista, dodajemy jeszcze trochę mąki. Smażymy na dobrze rozgrzanym oleju do zarumienienia.

7 komentarzy:

  1. Chyba właśnie znalazłam przepis na jutrzejszy obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny kolorek, wiosna na talerzu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No to mam już kolejny przepis do wypróbowania ;) muszę jeszcze pomyśleć nad sosem do placuszków.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł na pyszne placuszki, mniam

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały przepis, takich jeszcze nie jadłam, muszą być pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawie dobrałaś składniki, placuszki palce lizać :)

    OdpowiedzUsuń