niedziela, 8 marca 2015

Pikantne filety z dorsza w panierce z krakersów.

Szukałam dziś wiosny. Poszłam na spacer do parku, ale jej nie spotkałam. Oprócz pięknego słońca i wysokiej temperatury nie znalazłam wielu zwiastunów, które świadczyłyby o jej rychłym nadejściu. Ptaki śpiewają, pojawiają się pączki, ale wiosny jeszcze nie czuć w powietrzu. Kiepsko. A zimy mam już serdecznie dość!

A po spacerku przyszedł czas na obiad. Postanawiam jeść więcej ryb! Mimo, że je uwielbiam, jem ich zdecydowanie za mało. A przecież są pyszne. I wcale nie muszą być nudne. Dzisiejsza pikantna wersja bardzo przypadła mi do gustu. Jogurt naturalny sprawia, że mięso rozpływa się w ustach, a panierka nadaje delikatnej chrupkości.



Składniki (2 porcje):

- 400 g filetów z dorsza
- 150 g jogurtu naturalnego
- 100 g pikantnych krakersów
- sól gruboziarnista, pieprz, czerwona papryka, oregano
- oliwa z oliwek

Filety kroimy na mniejsze kawałki, nacieramy gruboziarnistą solą, posypujemy papryką i pieprzem. Umieszczamy w naczyniu i zalewamy jogurtem naturalnym. Przykrywamy i wkładamy do lodówki na co najmniej godzinę. im dłużej tym lepiej.
Krakersy kruszymy. Ja wsypałam swoje do woreczka foliowego i tłukłam tłuczkiem do mięsa na drobniutko. Rybę obtaczamy w krakersach i smażymy patelni  na wolnym ogniu.


Wielki Post 2015

5 komentarzy:

  1. Bardzo pomysłowa panierka z krakersów

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się podoba ten pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłem tak kiedyś filety z kurczaka i były wyśmienite, ale Twój dorsz równie znakomicie się zapowiada :D

    OdpowiedzUsuń