sobota, 14 lutego 2015

Torcik kakaowo - śmietankowy w kształcie serca.

Walentynek raczej nie obchodzę, ale każda okazja jest dobra by bezkarnie zjeść coś słodkiego. Jeśli któreś z walentynkowiczów zastanawia się jeszcze nad prezentem dla swojej drugiej połówki, to jest jeszcze czas na wypróbowanie tego przepisu. Nikt się nie oprze puszystemu biszkoptowi z kawałkami czekolady, ani kremowemu serkowi mascarpone. Nikt! Ja się poddałam od razu.



Biszkopt piekłam w tortownicy o średnicy 27 cm, a następnie wycięłam z niego kształt serca przykładając kartonowy szablon. Każdy może to zrobić, nie potrzeba specjalnej formy.

Biszkopt:

- 110 g maki pszennej
- 110 g mąki ziemniaczanej
- 250 g cukru
- 7 jajek
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 łyżeczki octu
- 2 łyżki ciemnego kakao
- 50 g gorzkiej czekolady

Obie mąki oraz kakao przesiewamy i mieszamy razem. Czekoladę siekamy bardzo drobno i dodajemy do mąki.
Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy (można dodać odrobinę soli). partiami dodajemy cukier i ubijamy aż piana będzie sztywna. Żółtka przekładamy do miseczki, wsypujemy proszek do pieczenia, dodajemy ocet i szybko mieszamy. Mikstura powinna trochę urosnąć. Gdy tak się stanie dodajemy ją do białek i ubijamy krótko mikserem. następnie do masy wsypujemy stopniowo mąkę mieszając mikserem na najwolniejszych obrotach tylko do połączenia.
Przelewamy masę do tortownicy z dnem wyłożonym papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 170 stopni. Biszkopt powinien się piec około godziny, ale już od 45 minut nalezy sprawdzać patyczkiem czy nie jest gotowy.

Krem:

- 500 g serka mascarpone
- 120 g cukru
- 100 g śmietany 30 %

Śmietanę ubijamy na sztywno, pod koniec wsypujemy cukier.  Dodajemy mascarpone i miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji. Wstawiamy do lodówki na około 30 minut.



Ostudzony biszkopt wyjmujemy z tortownicy. Na jego powierzchni rysujemy kształt serca i ostrym nożem od góry wykrawamy go. Następnie dzielimy biszkopt na trzy równe blaty. Pierwszy z nich układamy na paterze i nasączamy herbatą z cytryną. Ja dolałam do niej nieco wódki. Następnie pierwszy blat smarujemy dżemem lub konfiturą (użyłam dżemu truskawkowego). na to nakładamy równomiernie krem. następny blat nasączamy i również nakładamy krem (bez dżemu). Wierzch i boki smarujemy resztą kremu. Swój ozdobiłam czekoladowymi kuleczkami śniadaniowymi, ale dekorować można dowolnie.


Walentynki. Czym TO się je? 11-17.02.2015Karnawałowe Słodkości!Walentynkowe menu

5 komentarzy:

  1. Bardzo piękne ciasto, idealna na Walentynki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sliczne serducho!
    W sam raz na Walentynki!
    Albo i bez okazji zupelnie...
    ;)

    Milo, ze bierzesz udzial w akcji walentynkowej na Mikserze!
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Też bym się poddała... Boski!

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo interesujący sposób przygotowania ciasta, takiego biszkoptu jeszcze nie piekłam

    OdpowiedzUsuń