niedziela, 18 stycznia 2015

Ryż z sosem pomidorowo-cukiniowym i łososiem.


Szybki i lekki obiad, w sam raz dla kogoś, kto nie ma czasu na gotowanie. Ja nie miałam, dlatego moje menu składało się w tym tygodniu wyłącznie z takich potraw. Jest syte, ale nie obciąża żołądka na długie godziny. W sam raz dla kogoś, kto po obiedzie ma coś do zrobienia lub idzie do pracy. Nie wywołuje efektu "nie chceeee mi sieeee nic".


Składniki (2 porcje):

- 100 g surowego ryżu (1 torebka)
- 1 cukinia
- 400 g pomidorów ( użyłam z własnych słoiczkowych zapasów, ale myślę, że takie w puszce też będą dobre)
- 10 sporych pieczarek
- ok. 120 g  łososia w sosie własnym
- łyżka oliwy
- sól, pieprz, czosnek, oregano

Ryż gotujemy w osolonej wodzie. Obieramy i myjemy pieczarki, podsmażamy na oliwie. Dodajemy obraną i pokrojoną w kostkę cukinię, solimy, dolewamy odrobinę wody i dusimy razem z pieczarkami pod przykryciem. Gdy cukinia zmięknie, dodajemy pomidory, przeciśnięty przez praskę czosnek, pieprz i oregano. Dalej dusimy od czasu do czasu mieszając. Jeśli sos będzie zbyt wodnisty, zdejmujemy pokrywkę i staramy się odparować wodę. Na koniec dodajemy łososia (bez zalewy), mieszamy, chwilę gotujemy, dodajemy do ryżu.


Zdrowy obiadZimowy ObiadNiskokaloryczny styczeńNiskokaloryczny styczeń



2 komentarze: