niedziela, 25 stycznia 2015

Pełnoziarniste pierogi z wątróbką drobiową i cebulką.

Miałam straszną ochotę na pierogi. Długo zastanawiałam się nad farszem, bo chciałam spróbować czegoś nowego. Pierogów z wątróbką nie robiłam i nie jadłam, więc zastanawiałam się czy będą mi smakować, jaką konsystencję będzie miała rozdrobniona wątroba i czy będzie nadawała się na farsz. Powiem jedno - strzał w dziesiątkę!


Składniki (ok. 65 sporych pierogów):

Ciasto:

- 300 g mąki pszennej
- 350 g mąki pełnoziarnistej
- 500 ml mleka
- łyżeczka soli

Mąkę przesiewamy, mieszamy razem, dodajemy sól. Mleko zagotowujemy, lekko studzimy (do ok. 80 stopni), wlewamy do mąki i zagniatamy ciasto. Wałkujemy i wycinamy spore koła.

Farsz:

- 1 kg wątróbki drobiowej
- 250 ml mleka
- 3 duże cebule
- majeranek, sól, pieprz
- odrobina oliwy


 Wątróbkę płuczemy, wrzucamy do miski, zalewamy mlekiem i odstawiamy na pół godziny. Cebulę obieramy i kroimy w kosteczkę. Posoloną dusimy pod przykryciem do zeszklenia. Mięso odcedzamy dokładnie i wrzucamy na woka z odrobiną oliwy. Solimy, pieprzymy i przykrywamy. Co jakiś czas mieszamy i dolewamy wody, aby nie przywarło. Będzie to takie pół smażenie, pół duszenie. Gdy wątróbka będzie już gotowa przekładamy ją do wysokiego garnka i blendujemy. można również zmielić. Do tak przygotowanego farszu dodajemy cebulkę, majeranek, doprawiamy solą i pieprzem jeśli będzie jeszcze taka potrzeba.

Na kółka z ciasta nakładamy sporą ilość farszu i lepimy pierogi. Gotujemy we wrzącej, osolonej wodzie. Pierogi można odsmażać, co oczywiście uczyniłam, gdyż Małż toleruje tylko taką postać pierogów.

* Czarne kropki na zdjęciu to nie przypalenia. Po prostu maślanymi łapami podczas odwracania uszkodziłam jednego pierożka i uciekło trochę farszu.


Zimowy Obiad

4 komentarze:

  1. Serdecznie zapraszam do udziału w konkursie. :) Do wygrania jest zestaw dowolnie wybranych przypraw dobrej jakości! By wziąć udział w konkursie wystarczy przesłać przepis na danie mięsne (szczegóły w linku). Są trzy miejsca, trzy nagrody, jest o co walczyć!

    http://szefowa-kuchni.blogspot.com/2015/01/konkurs-wygraj-zestaw-wybranych-przez.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Od kilku dni zastanawiałem się jak przygotować wątróbkę i widywałem tylko standardowe przepisy, ale już wiem, że skorzystam na pewno z Twojego! dzięki

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałem napisać, że zajebiste ale żona zakazała mi używać takich słów. małż

    OdpowiedzUsuń