wtorek, 23 grudnia 2014

Pierogi z kapustą i grzybami.

W tym roku obiecałam rodzince, że na wigilię przyniosę pierogi. Po raz pierwszy robiłam kapuściano-grzybowy farsz, stresowałam się tym, ze może wyjść za kwaśny lub bez smaku w ogóle. Na szczęście udało mi się zrobić coś naprawdę pysznego. Farsz przygotowałam dzień wcześniej i miałam obawy czy dotrwa do lepienia pierogów. Podjadaliśmy na zmianę z Małżem, tak nam smakował!


Składniki na farsz:

- 600 g kapusty kiszonej
- 150 g grzybów suszonych
- 1 duża cebula
- 50 g masła
- majeranek, liść laurowy,sól, pieprz

Kapustę kroimy drobno i gotujemy w niewielkiej ilości wody. Jeśli jest za kwaśna odlewamy wodę, dolewamy nowej i gotujemy. Robimy to tyle razy, aż uznamy, że kapusta jest kwaśna w sam raz. Dodajemy majeranek i liść laurowy, doprawiamy solą i sporą ilością pieprzu.
Grzyby wrzucamy do gorącej wody i chwilę gotujemy. Wyjmujemy z wody, kroimy na drobne kawałeczki. Wodą, w której się gotowały zalewamy kapustę i gotujemy do odparowania. Wrzucamy też grzyby i mieszamy.
Cebulkę kroimy w drobną kosteczkę, wrzucamy na roztopione masełko i czekamy aż ładnie się zeszkli. Następnie dodajemy do kapusty (wraz z masłem). Mieszamy i ewentualnie jeszcze doprawiamy.

Składniki na ciasto (ok. 90 pierogów):

- 1 kg mąki pszennej
- 0,5 litra gorącej wody
- łyżeczka soli

Mąkę zalewamy wodę, dodajemy sól i wyrabiamy ciasto. Następnie je wałkujemy i wycinamy szklanką koła. Nakładamy na nie pół łyżeczki farszu i sklejamy pierogi. Gotujemy w osolonej wodzie z dodatkiem kilku kropel oliwy.

Jutro rodzinka spróbuje mojego dzieła. Mam nadzieję, że będzie smakowało.

A Wam życzę wesołych świąt, nie przejedzcie się, bo od stycznia trzeba będzie przechodzić na dietę!


Wigilia 2014 Pierogi wigilijne Pierogi na Wigilię


1 komentarz: