niedziela, 28 grudnia 2014

Piernik na Guinnessie.

Po świętach uchował się tylko ten kawałek piernika, więc szybko wrzucam zanim ktoś mi go zje (najprawdopodobniej ja sama).
Nie przepadam za piernikami dojrzewającymi, suchymi i twardymi. Szukałam takiego, który będzie rozpływał się w ustach, a przy tym będzie smakował intensywnie piernikowo. I znalazłam na blogu Moje Wypieki! Oczywiście zmodyfikowałam nieco przepis, ale ciasto nie straciło na tym wcale. Polecam piernikowym łasuchom.
Aha, są tacy, którzy nie przepadają za smakiem piwa. Nie martwcie się, nie czuć go prawie wcale.



 Składniki (tortownica 25 cm):

- 160 ml ciemnego piwa Guinness
- 260 g mąki pszennej
- 1 i 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
- 2 łyżeczki imbiru
- 1/4 łyżeczki białego pieprzu-
- 1 i 1/2  łyżeczki cynamonu
- 2 duże jajka
- 130 g cukru
- 2 łyżki płynnego miodu
- 180 ml oleju

Piwo zagotować i odstawić do ostygnięcia. Do miski przesiać mąkę, dodać resztę składników suchych (oprócz cukru) i wymieszać.W osobnej misce ubić jajka, dodać cukier, olej i miód i zmiksować. Partiami dodawać suche składniki na zmianę z piwem i miksować na małych obrotach do połączenia składników.
Dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia, przelać ciasto i wyrównać. Piec w temperaturze 175 stopni przez około 50 minut. Ostudzone ciasto można polać czekoladą i dowolnie ozdobić.

A Mikołaj pod choinką zostawił dla mnie to! Jakby czytał w moich myślach ;)



Piernik świąteczny, piernik staropolski na święta Wigilia 2014 Wigilijny Piernik 2014

2 komentarze:

  1. Mmm, pyszny musiał być ten pierniczek :)
    Świetny prezent :)

    OdpowiedzUsuń