niedziela, 21 grudnia 2014

Pierniczki.

Wczoraj upiekłam pierniczki. Wszystko poszło gładko, ale gdy przyszedł czas na ich dekorowanie cholera jasna mnie strzeliła. Dlaczego moje pierniczki nigdy nie przypominają tych ze zdjęć w gazetach i reklamach? Cała kuchnia w lukrze, ja w lukrze, a pierniczki wyglądają... no, jak wyglądają. Żeby nie było, starałam się.



Składniki:

- 360 g mąki pszennej
- 120 g cukru
- 80 g masła
- 2 łyżki miodu
- 2 łyżki przyprawy do piernika
- 1 jajko
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej

Masło roztapiamy w rondelu, dodajemy miód i mieszamy razem. W misce mieszamy mąkę, cukier, przyprawę do piernika i sodę. Dodajemy przestudzone masło z miodem i mieszamy dokładnie. Można również zmiksować. Na koniec dodajemy jajko i całość zagniatamy. Ciasto wałkujemy na stolnicy maksymalnie do 4 mm grubości. Wykrawamy pierniczki i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy około 10 minut w 180 stopniach. Studzimy i ozdabiamy.


Świąteczne słodkości! Słodki Prezent Wigilia 2014 Korzenne przysmaki

3 komentarze:

  1. Nie muszą być takie jak w reklamie ;], ten mikołaj z kubka tylko czeka żeby spałaszować ciacha :] Przepis zapisuję i POZDRAWIAM :]

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tam i tak pewnie połowy już nie ma :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam ten sam problem - z 40 udekorowanych pierniczków ostatecznie 8 wyjechało ze mną na święta :D

    OdpowiedzUsuń