poniedziałek, 24 listopada 2014

Ciastka cytrynowe Sansy.

Kolejny przepis do akcji Literatura na widelcu. Tym razem zmierzyłam się z Grą o Tron, w której jest wiele barwnych opisów wystawnych uczt oraz zwykłych/niezwykłych posiłków. Ślinka leci podczas czytania. Nie nie, nie zdecydowałam się na pasztet z wesela Joffreya i Margery, to jeszcze nie mój poziom. Postanowiłam (mimo mojej niechęci do postaci) upiec ciasteczka cytrynowe, które tak uwielbiała Sansa.

Później podano nerkówkę, pasztet z gołębia i pieczone jabłka pachnące cynamonem, a także cytrynowe ciasteczka posypane cukrem, lecz Sansa czuła się już tak najedzona, że zdołała tylko zjeść dwa ciasteczka, chociaż bardzo je lubiła.



Składniki (14 sztuk):

- 140 g mąki
- 140 g cukru
- 4 jajka
- 300 ml maślanki
- skórka otarta z całej cytryny
- sok wyciśnięty z całej cytryny
- szczypta soli
- masło do wysmarowania foremek

Foremkę do muffinek smarujemy masłem i posypujemy odrobiną cukru. Piekarnik nagrzewamy do 150 stopni. Na blachę wlewamy wodę do połowy wysokości i zostawiamy w piekarniku, aby woda się nagrzała.

W jednej misce umieszczamy białka i ubijamy je na sztywno. Do drugiej wsypujemy mąkę, cukier oraz sól. W trzeciej mieszamy maślankę z żółtkami, sok z cytryny i skórkę. Do masy z maślanką dodajemy suche składniki i mieszamy mikserem. Na koniec dodajemy białka i mieszamy tylko łyżką. Przekładamy ciasto do formy, którą następnie umieszczamy na blasze z wodą. Pieczemy około 40 minut do zarumienienia ciasteczek. Po upieczeniu delikatnie wyjmujemy z formy i zostawiamy do ostudzenia. Posypujemy cukrem pudrem lub cukrem cynamonowym.

Literatura na widelcuLiteratura na widelcu


2 komentarze:

  1. Smakowicie wyglądają te ciasteczka :)
    Ja książki ni czytałam (jeszcze!), ale przy oglądaniu serialu po raz pierwszy też nie za bardzo lubiłam Sansę. Przy drugim zmieniłam o niej zdanie - myślę, że jeszcze nas zaskoczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książkę polecam gorąco. A mimo, iż nie lubię Sansy to muszę przyznać, że to jedna z najlepiej napisanych i najspójniejszych charakterologicznie postaci.

      Usuń