poniedziałek, 3 listopada 2014

Babeczki z gruszką i imbirem.

Nowy tydzień, nowe babeczki! Tym się kończy samotne siedzenie w domu. Jeszcze trochę, a te słodkości poważnie zagrożą mojej diecie. A może to po prostu sposób na radzenie sobie z jesienną chandrą? Mój organizm potrzebuje słodkości, gdy za oknem zimno i wietrznie. Cóż poradzić, muszę go dopieścić.

Pomysł Nigelli, lekko zmodyfikowany przeze mnie. Zakochałam się w tych babeczkach, w ich imbirowym aromacie, miękkości i pysznych kawałkach gruszki.



Składniki (15 sztuk):

- 180 g mąki pszennej
- 20 g mąki kukurydzianej
- 50 g mąki pełnoziarnistej
- 2 jajka
- 150 g cukru
- 1 łyżka miodu
- 100 g masła
- 140 ml jogurtu naturalnego
- 1 łyżeczka mielonego imbiru
- 2 spore gruszki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia



Wszystkie suche składniki (mąka, cukier, imbir, proszek do pieczenia) mieszamy razem. W rondelku rozpuszczamy masło i pozostawiamy do ostudzenia. W tym czasie obieramy gruszki i kroimy je w drobną kosteczkę. Roztrzepujemy jajka, dodajemy miód, jogurt, masło, gruszki i mieszamy razem. Suche składniki dodajemy do mokrym i dokładnie mieszamy łyżka do całkowitego połączenia.
Formę do muffinek wykładamy papilotkami i umieszczamy w nich ciasto do 3/4 wysokości. Każdą muffinkę posypujemy odrobiną cukru. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez około 25 minut, do suchego patyczka.

Wariacje z gruszką

4 komentarze:

  1. Idealne połączenie smakowe! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojojojoj, też chcę :) A tu w Biedronce akurat promocje gruszkowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I właśnie ulotka z Biedronki mnie dziś zainspirowała!

      Usuń
  3. Mniam, musiały smakować wybornie :)
    Ja też lubię piec, jak jestem sama w domu :) Zapachy z piekarnika cudownie wypełniają pustkę :)

    OdpowiedzUsuń