czwartek, 2 października 2014

Urodzinowe babeczki.

Małż mój skończył wczoraj 30 lat. Z tej okazji postanowiłam zaskoczyć go urodzinową babeczką. W tym tygodniu widzimy się przez 15 minut rano i pół godziny wieczorem, więc główne obchody jego święta nastąpią w ten weekend i następny. Aby jednak nie pomyślał, że całkiem zapomniałam o jego świecie, przygotowałam mini torcik w formie babeczki kakaowej.



Składniki (6 sztuk):
- 65 g maki pszennej
- 65 g masła
- 1 łyżka kakao
- 1 jajko
- 1 łyżka gorącej wody
- 35 g cukru pudru
- 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
- szczypta sody oczyszczonej
- kilka kropel ekstraktu z wanilii
- 2 łyżki mleka
- 5 kostek gorzkiej czekolady
- dowolna dekoracja (u mnie kolorowa posypka)



Do małej miseczki wsypujemy kakao, dodajemy gorącą wodę i rozcieramy na pastę.
W większej misce ucieramy masło z cukrem, dodajemy jajko, pastę kakaową, ekstrakt z wanilii i miksujemy. Do masy dodajemy przesianą mąkę, proszek do pieczenia, sodę i mieszamy. Prawdopodobnie masa będzie zbyt gęsta, więc dodajemy łyżkę mleka.
Ciasto przekładamy do papilotek. Pieczemy w temperaturze 200 stopni przez około 20 minut.

Czekoladę roztapiamy w kąpieli wodnej, dodajemy do niej łyżkę mleka, mieszamy. Dekorujemy babeczki.



Przepis na tort i inne urodzinowe słodkości pojawi się w poniedziałek ;)

1 komentarz: