środa, 29 października 2014

Gryczane naleśniki z bananowym twarogiem, czekoladą i jagodami goji.

Nie macie pojęcia jak się dziś najadłam tymi naleśnikami. Zamiast się opanować i zjeść dwa, zjadłam trzeciego i teraz leżę do góry brzuchem. Nazywajcie mnie żarłokiem, nie krępujcie się.



Składniki (4 naleśniki):

Ciasto:

- 3/4 szklanki mąki gryczanej
- 1 szklanka mleka
- 1 jajko

Farsz:

- 200 g twarogu chudego
- kopiasta łyżka gęstego jogurtu naturalnego
- 2 łyżeczki miodu
- pół banana



Składniki na naleśniki mieszamy razem, smażymy na patelni beztłuszczowej lub na zwykłej z odrobiną oliwy.
Ser i połowę banana ugniatamy widelcem, dodajemy jogurt, miód. Trzeba uważać, aby farsz nie był suchy. Usmażone naleśniki przekładamy farszem, składamy w trójkąty lub zawijamy.

Do dekoracji naleśników użyłam drugiej polówki banana pokrojonej w plasterki. Całość polałam roztopioną gorzką czekoladą oraz posypałam jagodami goji, które wcześniej trzeba przez chwilkę namoczyć w gorącej wodzie.

3 komentarze: