czwartek, 23 października 2014

Ciasto bardzo czekoladowe.


We wtorek miałam imieniny, w związku z tym chciałam upiec coś naprawdę pysznego i podzielić się tym z rodziną i kolegami z pracy. Tym razem potrzebowałam czegoś aromatycznego i przede wszystkim wilgotnego, żeby nie trzeba było każdego kęsa zapijać herbatą. To ciacho okazało się strzałem w dziesiątkę! Miękkie, wilgotne i rozpływające się w ustach, a do tego niesamowicie czekoladowe. jestem zachwycona, mam nadzieje, że ci których częstowałam również.





- 200 g masła
- 200 g gorzkiej czekolady
- 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
- 180 ml wody
- 190 g mąki pszennej
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- pół łyżeczki proszku do pieczenia
- 30 g kakao
- 200 g cukru
- 4 jajka
- 120 ml jogurtu naturalnego
- 1 łyżka oleju

Spód tortownicy o średnicy 21 cm wyłożyć papierem do pieczenia.
Do garnuszka o grubym dnie wlać 180 ml wody, wrzucić masło, czekoladę i kawę rozpuszczalną. Grzać na małym ogniu, mieszając do uzyskania gładkiej kremowej  konsystencji. Wystudzić.
Do miski wsypać mąkę, kakao, proszek do pieczenia, sodę, cukier i wszystko razem wymieszać. Roztrzepać jajka z maślanką i olejem i stopniowo dodać do suchych składników cały czas mieszając łyżką. Powoli dodawać masę z czekoladą, w końcu wlać ciasto do przygotowanej formy.
Piec w 160ºC przez ponad godzinę. Najlepiej sprawdzić do godzinie patyczkiem. Moje piekło się godzinę i 10 minut. Trzeba uważać, aby go nie wysuszyć.



Polewa:

-100 g mlecznej czekolady 
- 50 g jogurtu naturalnego
 
Czekoladę i jogurt umieścić w garnuszku o grubym dnie, rozpuszczać i mieszać do uzyskania jednolitej masy. Lekko przestudzić i posmarować wierch ciasta tak, aby polewa lekko spływała na boki.


Imieniny u cioci

4 komentarze:

  1. Faktycznie wygląda na mega czekoladowe! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak, tyle czekolady to ja lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie czekoladowe ciasto. Mniam (: Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń