piątek, 12 września 2014

Sushi by Ula-san

Wiem, że znawcy sushi mogą patrzeć na moje dzieło z lekkim rozbawieniem. Nie jestem ekspertem, kombinuję jak umiem, miałam ochotę, więc sobie zrobiłam. A co, wolno mi.



Składniki:

- 200 g ryżu do sushi
- 3 łyżki octu ryżowego
- 200 g łososia sałatkowego
- 20 g kawioru
- 1 marchewka
- szczypior
- maty yaki-nori



Ryż trzeba przed gotowaniem dobrze wypłukać w zimnej wodzie. Następnie  gotujemy według instrukcji znajdującej się na opakowaniu. Lekko studzimy. Skrapiamy odrobinę wodą z octem ryżowym. Marchewkę kroimy w cienkie paski.


Matę do sushi umieszczamy przed sobą, na niej kładziemy liść nori, aby jego krawędź znajdowała się jak najbliżej krawędzi maty. Na nori układamy ryż tak, aby górna część płata była odkryta w 1/4. Na ryżu układamy wzdłuż rybę, marchewkę, szczypior i smarujemy kawiorem.
Teraz najtrudniejsza część - zwijanie. Matę zwijamy od siebie, musimy złączyć ze sobą krawędzie i zwinąć w taki sposób, aby powstał ciasno wypełniony wałek, który ostrożnie kroimy bardzo ostrym nożem moczonym w wodzie z octem ryżowym.
Sushi układamy na talerzu, podajemy z pastą wasabi, sosem sojowym lub słodko-kwaśnym. Ja użyłam sojowego z Tao Tao.

1 komentarz:

  1. Ja tam znawcą nie jestem, chętnie bym zjadła i jeszcze bym się oblizała :)

    OdpowiedzUsuń