środa, 30 lipca 2014

Placuszki otrębowe z porem.

Chciałam zrobić na obiad coś takiego, czym się najem, ale nie przejem. Miało być lekko i sycąco zarazem. Gdzieś kiedyś w czeluściach internetu trafiłam na przepis na placki owsiane, ale za nic nie potrafię sobie przypomnieć gdzie. Po wpisaniu go do mojego brulionu z przepisami przepadł na dobre.
Dziś trochę go zmodyfikowałam dodając od siebie kilka rzeczy i zmieniając proporcje. Myślałam, że nie uda mi się ta kulinarna kombinacja, ale jestem pozytywnie zaskoczona. I pozytywnie najedzona też ;)

Składniki (na 10 placków):

- 200 g serka wiejskiego
- 4 jajka
- 7 łyżek otrębów owsianych
- 1 por
- sół
- pieprz
- oregano
- koperek



Jajka roztrzepujemy lekko w misce. dodajemy odsączony serek wiejski, otręby i mieszamy. Białą część pora kroimy na drobniutkie kawałeczki. Dodajemy do masy, przyprawiamy solą (pamiętając, że serek wiejski najczęściej już jest lekko słonawy), pieprzem i oregano.
Smażymy na kilku kroplach oliwy, najpierw pod przykryciem, po obróceniu placków nie trzeba już przykrywać patelni.
Ja do smaku posypałam placki koperkiem, ale można użyć szczypiorku, jogurtu naturalnego itp.


1 komentarz:

  1. I to mi się podoba! Może w końcu przekonam się do serka wiejskiego :)

    OdpowiedzUsuń